Mesiho žížalí čaj mezi 5 nejlepšími ekologickými startupy v soutěži SME EnterPrize

top 5 startupů 2025

 

Co začalo jako malý nápad v garáži, dnes patří mezi pět nejlepších ekologických startupů v Česku. Mesiho žížalí čaj se totiž probojoval do finále prestižní soutěže SME EnterPrize, kde se utká o titul Nejlepší ekologický start-up roku. Z více než desítek možná stovek přihlášených je to pro naši mladou značku obrovský milník a důkaz, že udržitelnost a inovace jdou krásně ruku v ruce.

 

Jak se zrodil Mesiho žížalí čaj? 

Začalo to skromně – pár žížal, garáž, chodba a velká touha vytvořit něco, co bude fungovat, bude lepší, účinnější, inovativnější a bude prospěšné jak pro lidi tak i přírodu. Po dlouhém bádání jak tyto způsoby inovovat, přišlo řešení které náš produkt odděluje od těch jemu podobných.  Vymyslel  se lepší, přirozenější a efektivnější způsob, kde jsou živé rostliny součástí vermikompostování, tyto rostliny rostou, plodí a zároveň poskytují vhodné prostředí svým květy pro opylovače. Stín rostlin poskytuje lepší prostředí pro půdní život a kořeny rostlin tvoří symbiotické prostředí kde souměrně prosperují i mykorhizní houby.  Tento prvotní proces nás odděluje od konkurence už v počátku výroby ale nejdůležitější část výroby je naše know-how při dalším zpracování prvotní suroviny. Tak vzniklo tekuté přírodní hnojivo ( biostimulant ) které dnes znáte jako Mesiho žížalí čaj a Mesiho žížalí čaj s kopřivou a biouhllíkem. Výsledkem je „žížalí čaj“, tekutý výluh plný živin a prospěšných mikroorganismů, který prospívá rostlinám na zahradě i doma a souměrně obnovuje půdní biom a půdní strukturu.

 

Co je SME EnterPRIZE?

Iniciativa Generali

SME EnterPRIZE je každoroční soutěž, kterou pořádá Generali Česká pojišťovna, zacílená na podporu mikro, malých, středních podniků a startupů, jež se zaměřují na udržitelné podnikání. Cílem je ocenit ty firmy, jejichž činnost má pozitivní dopad na životní prostředí.

Průběh soutěže a bližší informace naleznete na oficiálním webu sme-enterprize.cz

 

Co nás čeká dál? 

Nyní nás čeká finální prezentace, kde představíme porotě naše poslání, obchodní model i vizi do budoucna. Už samotná účast ve finále je pro nás obrovskou odměnou a potvrzením, že Mesiho žížalí čaj není jen další produkt na trhu, ale značka s posláním.

Ať už si nakonec odneseme hlavní cenu, nebo ne, pro nás je největším vítězstvím to, že můžeme inspirovat ostatní, kdy i malý nápad dokáže mít velký dopad.